پاسپورت ها در سیستم وب مانی به معنای اعتبار صاحب آن حساب است و هر چه درجه آن بالاتر باشد اعتبار آن شخص بیشتر است.

پس از آلیاس پاسپورت فرمال وجود دارد که از ارزش مکانی بالاتری برخوردار است ولی این پاسپورت نیز به هیچ عنوان شاخص خوبی برای تشخیص فرد قابل اعتماد با فرد کلاهبردار نیست زیرا هیچ گونه مدرکی برای تایید اطلاعات هویتی شما درخواست نمی شود.

در این جا نحوه ارتقاء پاسپورت آلیاس به فرمال نشان داده شده است:

۱–برای تبدیل الیاس پاسپورت به فرمال پاسپورت ، باید به صفحه پاسپورت وب مانی مراجعه کنید. روی گزینه Apply for Webmoney Passportکلیک کنید.

۲-حال وارد حساب وب مانی خود شوید

 

۳-مشخصات خود را وارد کنید و بر روی enter کلیک نمایید و منتظر دریافت کدی بصورت پیامک به شماره همراهی که قبلاً آن را وارد سیستم وب مانی کرده اید،باشید:

classic4

۴-کد را در قسمت مناسب قرار دهید و وارد مرحله بعد شوید:

classic7

۵-اکنون وارد صفحه ی فرمال پاسپورت شده اید روی گزینه continue کیلک کنید.در این بخش می بایست مشخصات خود را وارد نمایید،توجه داشته باشید فعال بودن تیک  publicly unavailable باعث می شود مشخصات آن قسمت برای عموم غیر قابل رویت باشد،پس در فعال یا غیر فعال بودن این تیک دقت لازم را مبذول فرمایید؛برای انتخاب مکان خود بر روی قسمت set کلیک نمایید:

alias

۶- برای انتخاب محل زندگی خود تیک گزینه  actual place of residence و برای مشخص کردن محل زندگی خود می بایست تیک گزینهplace of birth  فعال باشد:

alias0

۷-در این جا می بایست کشور،استان و شهر خود را انتخاب کنید و بر روی ok کلیک نمایید:

alias1

۸-حال تمامی مشخصات خود را باصداقت کامل وارد کنید(راهنمایی:در قسمت zip می توانید عدد ۱۱۱۱ واردکنید،در قسمت issuing country کشور محل صدور شناسنامه،در قسمت number می بایست کد ملّی،در قسمت date of issue تاریخ صدور شناسنامه و در قسمت (issued by(issuing authority محل صدور شناسنامه را می بایست وارد کنید) :

alias2

۹-پس از ثبت اطلاعات ، به صفحه جدیدی منتقل می شوید تا اسکن و یا عکس پاسپورت خود را آپلود کنید. برای این کار روی گزینه Upload Passport Copy کلیک کنید.

۱۰- بعد از گذشت ۱ تا ۲ روز کاری حساب شما در صورت قابل قبول بودن فرمال میشود.

نکات مهم:

 

۱- داشتن پاسپورت آلیاس یا فرمال است به هیچ عنوان نشانه قابل اعتماد بود شخص نیست بنابر این قبل از معامله با او حتماً وضعیت او چک نمایید:

برای آگاهی از نحوه چگونگی اطلاع از وضعیت افراد در وب مانی اینجا را کلیک نمایید.

۲-برای دریافت پاسپورت بالاتر می بایست به یکی از نمایندگان وب مانی مراجعه کرد.